5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی

شهروند| اگرچه علیرضا فغانی این روزها دل خوشی از مسئولان داوری فوتبال ایران ندارد، اما کمیته داوران بدون توجه به حال قاضی دیدار رده‌بندی جام‌جهانی او را به‌عنوان داور دربی 88 انتخاب کرد که این امر واکنش فغانی را نیز به همراه داشت:   «کاش فرد دیگری به‌عنوان داور دربی انتخاب می‌شد؛ امیدوارم آخرین دربی‌ای باشد که قضاوتش به من سپرده می‌شود.» درحالی‌که فغانی نسبت به این مسابقه انگیزه کافی ندارد، اما اینکه چنین مسابقه‌ای به او سپرده شده، تقریبا خیال سرخابی‌ها را راحت کرده است؛ هرچند قضاوت‌های او در دربی‌های قبلی کم هم جنجال نداشته است.
1-‌ اخراج اولادی و هت‌تریک ایمون زاید: خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر فغانی در دربی 74 مهرداد اولادی را اخراج نمی‌کرد، پرسپولیس نمی‌توانست با هت‌تریک ایمون زاید به بازی برگردد و پیروز شود. داور آن زمان جوان‌تر فوتبال ایران اما چنین تصمیمی گرفت و با وجود 10 نفره کردن پرسپولیس، 3 امتیاز به این تیم رسید.
2- 10 کارت زرد در دربی بدون گل: فغانی در دربی 77 پایتخت قضاوت مسابقه پرتنش استقلال و پرسپولیس را برعهده داشت. بازی مذکور با اینکه با تساوی بدون گل به پایان رسید، فغانی مجبور شد 10 بار از کارت زرد خود استفاده کند.
3- دعوای سیدجلال و رحمتی و اخراج کاپیتان: دربی 84 هم فغانی یک جنجال بزرگ را پشت سر گذاشت. در اواخر مسابقه‌ای که با برتری 3 بر 2 شاگردان علیرضا منصوریان به پایان رسید، تنش‌های زیادی ایجاد شد که فغانی درنهایت سیدمهدی رحمتی را از زمین بازی اخراج کرد. در این دیدار به‌یادماندنی او در جریان مسابقه سه کارت زرد به بازیکنان استقلال و یک اخطار به پرسپولیسی‌ها نشان داده بود، ولی در زمان‌های تلف‌شده سه کارت زرد و یک کارت قرمز داد. مصدومیت رحمتی در دومین دقیقه وقت‌های تلف‌شده که با اعتراض سیدجلال حسینی به دلیل اعتقاد به اتلاف وقت دروازه‌بان استقلال همراه بود، موجب شد کاپیتان‌های دو تیم با یکدیگر درگیری پیدا کنند و هر دو با کارت زرد فغانی جریمه شوند، ولی یک دقیقه پس از این اتفاق، بعد از پرتاب اوت وحید امیری و ضربه سر سیدجلال که وارد دروازه استقلال شد، رحمتی ضربه‌ای به حسینی زد که تنش‌های دوباره در محوطه ۶ قدم به وجود آورد و کاری کرد که آبی‌ها درحالی‌که هیچ تعویضی نداشتند، دروازه‌بان خود را از دست دهند و سیدمجید حسینی را به‌عنوان گلر در لحظات پایانی داخل چارچوب داشته باشند.


4- وقتی جانواریو اخراج نشد: در دربی 84 یک اتفاق جنجالی دیگر هم رخ داد؛‌ کارشناسان اعتقاد داشتند در دقیقه 27 باید رابسون جانواریو کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد و از زمین بازی اخراج می‌شد، همچنین گل دوم پرسپولیس که توسط سیدجلال حسینی زده شد هم به عقیده برخی خطا بود، اما فغانی آن را درست تشخیص داد.
5- پنالتی روی احمدزاده: آخرین دربی برگزار شده هم با قضاوت فغانی بود؛ در دقیقه 28 آن مسابقه فرشاد احمدزاده در محوطه جریمه استقلال با مجید حسینی برخورد کرد که معتقد به پنالتی بود، اما فغانی از کنار صحنه گذشت که خیلی‌ها می‌گفتند این تصمیم در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده است. آن بازی با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند