دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران!

شهروند| با فکری که کارلوس کی‌روش در سر بازیکنان ایرانی انداخته، آنها تمام تلاش خود را می‌کنند هر طور که شده لژیونر شوند و در فوتبال اروپا پیشرفت کنند تا به پیراهن تیم‌ملی برسند. منتهی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که بعد از اشکان دژاگه،‌ احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی که از اروپا به لیگ ایران آمدند،‌ حالا بازیکنان دیگری هم به خاطر شرایط نامناسبی که در تیم‌های باشگاهی خود در خارج از ایران دارند، به لیگ برتر بازخواهند گشت.
پدیده تراکتور، ناکام‌ترین لژیونر
محمد نادری فوتبالیست 22 ساله قزوینی که‌ سال قبل عملکرد قابل توجهی در قلب خط دفاعی پرسپولیس داشت، با همکاری ایجنت خود توانست لژیونر شود و با تیم کوتریک بلژیک قرارداد امضا کند. او که رویای ستاره‌شدن در فوتبال اروپا را در سر داشت تا به اینجا حتی یک بار هم نامش در لیست 18 نفر اصلی تیم بلژیکی از سوی سرمربی قرار نگرفته و به نظر نمی‌رسد که حضورش در این کشور دوام زیادی داشته باشد و به همین ترتیب بازگشت او به لیگ برتر فوتبال ایران هم محتمل خواهد بود. نادری که استعداد ستاره‌شدن در فوتبال ایران را داشت، با رفتن به اروپا تلاش کرد سرعت پیشرفت خود را بیشتر کند، اما حالا از شرایط بازی‌کردن دور شده است.
خبر خوب برای شفر


مسئولان الاهلی قطر، امید ابراهیمی را که یکی از بهترین‌ بازیکنان  تیم‌ملی در جام‌جهانی و ستاره سال‌های اخیر استقلال بوده است، به خدمت گرفتند. پیشنهاد مالی آنها با توجه به بالارفتن قیمت دلار هم باعث شد ابراهیمی به دعوت آنها لبیک بگوید و استقلال را ترک کند. حالا اما خبرهایی منتشر شده مبنی‌بر اینکه احتمال بازگشت و ترک این تیم از سوی ابراهیمی وجود دارد. به‌هرحال امید هم نتوانسته به آنها کمکی بکند و الاهالی با شکست‌های پرگل یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ قطر به حساب می‌آید. به این ترتیب در صورت بازگشت ابراهیمی به ایران قطعا با توجه به علاقه‌ای که شفر و هواداران به او دارند، به استقلال بازخواهد گشت و باید دید که این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.
نورافکن، لامپ گازی شد!
امید نورافکن هم با ‌هزار امید و آرزو بعد از سه فصل درخشان از استقلال جدا شد و به شارلوا بلژیک پیوست. او که اخیرا مورد توجه کارلوس کی‌روش هم قرار گرفته و یکی از بازیکنان مورد نظر مربی پرتغالی برای آینده تیم‌ملی است، به اروپا رفت تا اعتماد کی‌روش را هم بیشتر جلب کند. منتهی موفقیتی که کاوه رضایی در شارلوا به دست آورد، برای نورافکن تکرار نشد. این بازیکن جوان به هیچ عنوان نتوانسته فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خود به دست بیاورد و با شرایط فوتبال بلژیک و زندگی در اروپا هم هنوز خودش را وفق نداده است. او برخلاف بازی‌های ابتدای فصل شارلوا الان حتی شانس حضور در لیست 18 نفره را هم ندارد.
خانزاده، مثل تیم‌ملی فقط هست!
محمد خانزاده بدون هیچ تردیدی یکی از جنجالی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران است. او که هیچ وقت بازی درخشانی در لیگ برتر انجام نداده بود، بدجوری مورد اعتماد و علاقه کی‌روش است و در طول هفت‌سال اخیر دو جام‌جهانی و یک جام ملت‌های آسیا را با تیم‌ملی تجربه کرده و نامش در لیست اصلی کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا امارات که دی ماه برگزار می‌شود هم وجود دارد. او هرچند در این مدت در بازی‌های رسمی برای تیم‌ملی به میدان نرفته، اما بعد از جام‌جهانی به یکباره با الاهلی قطر قرارداد بست. او همان ابتدا مصدوم شد و یک ماهی فوتبال بازی نکرد. بعد از آن بازگشتی پراشتباه به ترکیب تیم داشت و سرمربی الاهلی در مصاحبه‌ای گفت که خانزاده نه آمادگی ذهنی فوتبال بازی‌کردن دارد و نه آمادگی بدنی!
بلاتکلیفی رامین
در چنین شرایطی رامین رضاییان هم که فصل قبل در اوستنده حضور داشت و از بازیکنان ثابت تیم‌ملی به حساب می‌آید، بدون تیم مانده و آینده‌ای نامشخص دارد. او دوست دارد در اروپا بماند، اما تیمی خواهان او نیست و به همین ترتیب گفته می‌شود که تراکتورسازی یا پرسپولیس مقصد بعدی او خواهند بود.  
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند