بیا به چیز دیگری فکر نکنیم

شهروند| چند ماه انتظار برای تماشای بزرگترین بازی فوتبال ایران امروز به سر می‌رسد و از ساعت 18:30 با سوت علیرضا فغانی هیجان 90 دقیقه‌ای به سراسر کشور تزریق می‌شود.
آمارهایی از تقابل سرخابی‌ها
 26 برد برای استقلال، 23 برد برای پرسپولیس و 38 تساوی از 87 دربی قبلی به ثبت رسیده و حالا همه در انتظار یک بازی ویژه و خاص در دربی 88 هستند. با احتساب دربی سوپرجام برانکو تاکنون 4 برد از 8 تقابلش با استقلال ثبت کرده که آمار خوبی است. او 2 باخت و 2 مساوی نیز در کارنامه دارد. از سوی دیگر وینفرد شفر که فصل قبل یک هفته مانده به دربی سرمربی استقلال شد، یک باخت و یک برد را در لیگ هفدهم برابر رقیب سنتی‌اش تجربه کرد. مشهورترین برد پرسپولیس 6 بر صفر در ‌سال 52 و بهترین پیروزی استقلال هم چند باری با نتیجه 3 بر صفر رقم خورده است.
استقلال پرستاره؛ پرسپولیس آماده


استقلال خیلی از ستاره‌های خود را نسبت به فصل قبل از دست داده و 6 بازیکنی که در دربی 86 در ترکیب این تیم از ابتدا به میدان رفتند، هم اکنون دیگر این تیم را همراهی نمی‌کنند؛ امید ابراهیمی، مامه تیام، مجید حسینی، امید نورافکن، سرور جپاروف و داریوش شجاعیان. با این حال باز هم تیم وینفرد شفر را می‌توان یک تیم پرستاره نامید؛ چون آنها توانستند با جذب بازیکن‌های جایگزین هم در میدان و هم روی نیمکت بازیکنان باکیفیتی را داشته باشند. از سوی دیگر پرسپولیس که یک سالی است با محرومیت از نقل‌و‌انتقالات دست‌وپنجه نرم می‌کند، همچنان کیفیت بالای خود را حفظ کرده و با صعود به نیمه‌نهایی آسیا و رده دوم لیگ برتر نشان داده که کاملا آماده است.
لطفا احتیاط نکنید!
با اینکه باختن در دربی از نظر خیلی از کارشناسان می‌تواند تبعات زیادی را برای هر یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس داشته باشد اما قطعا حساسیت آن از نظر جدولی آن‌قدر هم زیاد نیست که باخت سرخابی‌ها بتواند آنها را از قهرمانی محروم کند. با هر یک از هواداران این 2 تیم صحبت کنید، علاوه بر اینکه آرزویشان بردن دربی است، روی جذاب‌بودن دربی تأکید می‌کنند؛ اتفاقی که فصل گذشته در 2 بازی رفت و برگشت رخ نداد و شاهد ثبت نتیجه یک بر صفر روی اسکوربورد ورزشگاه بودیم. برانکو و شفر در مصاحبه‌های خود پیش از بازی روی تاکتیک هجومی خود تأکید کرده‌اند اما عملی‌شدن آن در بازی امروز فاصله زیادی تا حرف دارد. باید امیدوار بود در دربی 88 شاهد محافظه‌کاری سرمربیان و بازیکنان 2 تیم نباشیم تا بار دیگر یکی از آن دربی‌های خاطره‌انگیز را شاهد باشیم؛ فارغ از اینکه بدانیم با سوت پایان بازی طرف آبی ورزشگاه خوشحال است یا سکوهای قرمز.
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند