استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟

چرا استقلال دربی را می‌برد؟ پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال استقلال شرایط خوبی ندارد، اما در گذشته بدتر از این شرایط را هم تجربه کرده است. عقیده من نرمال‌بودن شرایط استقلال است، به‌طوری که می‌تواند با پیروزی در دیدارهای آینده به کورس قهرمانی برسد. بی‌تردید در آینده نفرات جدید تیم شفر هماهنگ‌تر می‌شوند و باید به سرمربی آلمانی اعتماد داشته باشیم. از طرف دیگر برد در دربی روحیه بازیکنان را بهتر می‌کند و انگیزه آنان را برای ادامه فصل ارتقا می‌دهد. مطمئنم که استقلال در هفته‌های بعدی بهتر خواهد شد، اما نباید فکر کنیم که برد در دربی کار ساده‌ای است. این دیدار، بین‌المللی است و از بزرگترین دربی‌های جهان به شمار می‌رود.
من خیلی به پیروزی آبی‌ها و شکست رقیب سنتی امیدوار هستم. به‌هرحال شفر درحال ریکاوری بازیکنان است و فشردگی بازی‌ها باعث شده فرصت کمی برای پیاده‌کردن کارهای تاکتیکی داشته باشد. بازیکنان باتجربه ما مهمترین نقش را در دربی ایفا می‌کنند. تجربه رحمتی و منتظری در خط دفاع کمک می‌کند تا خط ‌هافبک با اعتمادبه‌نفس کامل میانه زمین را از حریف بگیرد. باوجود انتقادات فراوان و همچنین آمار ضعیف مهاجمان استقلال در گلزنی، من معتقدم آبی‌ها فورواردهای خوبی دارند. انگیزه مهمترین کلید بازیکنان استقلال برای پیروزی در شهرآورد ۸۸ است. فکر می‌کنم پس از سوت فغانی این استقلالی‌ها هستند که با هوادارانشان پیروزی در این دیدار را جشن می‌گیرند. چرا پرسپولیس دربی را می‌برد؟ حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس پرسپولیس اصلا دوست ندارد با شکست روبه‌رو شود و با یک روحیه بد به مصاف السد برود. قطعا برانکو می‌داند تیمش اگر در دربی برنده باشد، روحیه مضاعف می‌گیرد و می‌تواند عملکرد بهتری در دیدار حساس بعدی برابر السد داشته باشد. از طرفی دیگر استقلالی‌ها هم که چند هفته است خوب نتیجه نگرفته‌اند و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند، به دنبال جبران نتیجه هستند و شاید به نوعی دربی را نقطه عطفی می‌بینند که به وسیله آن بتوانند به بازی‌ها برگردند.
درست است که استقلال این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند، اما قطعا دربی بازی خاصی است که نتیجه آن به هیچ عنوان به این‌‌گونه مسائل ارتباطی ندارد. برانکو بهتر از هر کسی می‌داند باید طوری تیمش را به زمین بفرستد تا برابر یک استقلال آماده بازی کند. من اگر جای برانکو باشم تیمم را با قدرت به زمین می‌فرستم، چراکه اگر تیمی بخواهد قهرمان شود و قدرت خود را به رخ رقیبان بکشد، باید در تمام بازی‌ها با قدرت حضور داشته باشد و برای برد به میدان برود.
یکی از فاکتورهای مهمی که مربیان باید در این بازی در نظر داشته باشند این است که اگر تیم‌شان گلی خورد، دوباره روحیه را به تیم برگردانند تا به بازی برگردند. در آخرین بازی دربی که من سرمربی پرسپولیس بودم، همین اتفاق رخ داد و ما یک بر صفر عقب افتادیم، اما در نیمه دوم با زدن دو گل بازی را بردیم.  
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند