انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی

یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد که سن امید به زندگی در انگلیس بین‌ سال‌های 2015 تا 2017 هیچ افزایشی نداشته است. سن امید به زندگی در انگلیس برای مردان 79‌سال و 2 ماه است و برای زنان 82‌سال و 9 ماه. سن امید به زندگی در ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند با کاهشی یک‌دهمی روبه‌رو بوده است. در این گزارش آمده است که برخی بیماری‌های فصلی و سالانه نظیر آنفلوآنزای فصلی یکی از دلایل این کاهش بوده است. این گزارش می‌افزاید: در‌ سال 2015 بیشترین نرخ مرگ در انگلیس و ولز ثبت شده، این نرخ از ‌سال 1968 تاکنون بی‌سابقه بوده است. در‌ سال 2017 نیز نرخ مرگ‌ومیر در انگلیس و ولز هفت‌دهم‌درصد نسبت به ‌سال 2015 رشد داشته است.
گفته می‌شود که سن امید به زندگی در انگلیس از‌ سال 2011 روندی رو به کاهش در پیش گرفته است. براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود در انگلیس 21‌درصد نوزادان پسر و 32‌درصد نوزادان دختر تا سن 90 سالگی عمر کنند. به‌طور معمول برای یک مرد 65 ساله انگلیسی پیش‌بینی می‌شود تا 87 سال و 6 ماه و برای یک زن 65 ساله پیش‌بینی می‌شود تا 20‌سال و 9 ماه عمر کند. محققان معتقدند که کاهش سن امید به زندگی در انگلیس ریشه در مشکلاتی عمیق دارد. آنها حتی معتقدند این مسأله می‌تواند بحران‌های سیاسی را نیز ایجاد کند.
در آن سوی ماجرا ژاپن همچنان یکی از کشورهایی است که بالاترین سن امید به زندگی را دارد. سن امید به زندگی برای زنان و مردان ژاپنی به ترتیب 87 و 83‌سال است. استرالیا نیز جزو کشورهایی است که پیشرفتی در این خصوص نداشته است. این کشور را در میان کشورهایی که جزو ثروتمندان هستند، محسوب کرده‌اند، اما سن امید به زندگی در آن ثابت باقی مانده است.
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند