راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه

ایلنا| اگر مانند خیلی از ایرانی‌ها معتقدید خوراکی و غذا بازارش را به راحتی از دست نمی‌دهد و تصمیم دارید یک رستوران یا فست‌فود بزنید، خوب است این مطلب را بخوانید:  
امروزه با گسترش صنعت رستوران‌داری نیاز روزافزون به تجهیزات آشپزخانه صنعتی با کیفیت احساس می‌شود. با توجه به تغییرات نرخ ارز تهیه تجهیزات خارجی مقرون به‌صرفه نیست و در مواردی تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شوند، هم کیفیت دلخواه بعضی از مشتریان را ندارند.
اگر به اندازه کافی تحقیق کردید، اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنید و در نظرداشته باشید وسایلی که خرید می‌کنید، می‌توانند بیش از 15سال عمر مفید داشته باشند و هم می‌توانند طی 2 تا 3سال اول فرسوده شوند.
حال چه باید کرد؟


ابتدا باید بدانیم چه نوع تجهیزاتی نیاز داریم و با چه حجم می‌خواهیم غذا طبخ کنیم؛ برای این کار از مشاوره کمک‌آشپزهای حرفه‌ای می‌توانیم بهره ببریم.
درمرحله دوم باید شرکتی معتبر در زمینه تجهیزات فست‌فود یا تجهیزات رستوران بیابیم. اگر از سرآشپزان حرفه‌ای بپرسید که چگونه غذا را با کیفیت طبخ کنیم، به شما می‌گویند که غذای خوب  با وسایل خوب پخته می‌شود. حتما می‌پرسید که مگر شرکت معتبری در زمینه تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی وجود دارد؟ در جواب باید گفت، آری.
اگر به دنبال شرکتی معتبر برای تهیه وسایل رستوران یا فست‌فود خود هستید، به سراغ شرکتی بروید که  شما را در خرید تجهیزات رستوران به خوبی راهنمایی کند. رزومه کاری شرکتی که  قصد  همکاری با آن را دارید، حتما مطالعه فرمایید رزومه کاری می‌تواند بیانگر توانایی آن شرکت در تأمین نیاز مشتریان باشد.
دقت کنید که شرکت مدنظر حتما توانایی ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی را مطابق با استانداردهای روز دنیا داشته باشد.
در مرحله سوم نوع تجهیزات مورد نیاز خود را مشخص می‌کنیم که می‌تواند وسایل فست‌فود و وسایل رستوران و در برخی موارد متشکل از هردو باشد.
تفاوت تجهیزات رستوران و تجهیزات فست‌فود
تجهیزات رستوران و تجهیزات فست‌فود در بسیاری از موارد با هم مشترک هستند ولی با تفاوت اندک در بعضی از آنها می‌شود این دو را از هم متمایز کرد. در هر مورد ما به وسایل آماده‌سازی، تجهیزات سرد و  تجهیزات گرم  نیاز داریم  که بیشتر تفاوت  در تجهیزات پخت‌وپز و  شکل ظاهری  تجهیزات سرد (یخچال‌ها) است. اگر ساده‌تر بیان کنیم، می‌توان گفت وسایلی  که در فست‌فود‌ها و رستوران‌های فرنگی (ایتالیایی، چینی و هندی) به دلیل شباهت درنحوه طبخ و سرو غذا استفاده می‌شود را به  اصطلاح تجهیزات فست‌فود و وسایلی که با آن منوی غذای ایرانی (رستوران سنتی، تالار و کترینگ) طبخ می‌شود، به اصطلاح تجهیزات رستوران گفته می‌شود.
راه‌اندازی رستوران یا فست‌فود
حالا با درنظرگرفتن رزومه شرکت باید در مورد کیفیت کالای ارایه‌شده و خدمات پس از فروش شرکتی که در نظر دارید، تحقیق کنید در اکثر موارد در ظاهر به شما می‌گویند  گارانتی و  خدمات پس از فروش دارند، این  شما هستید که در این زمینه باید تحقیق کنید و گفته‌های آنها را با شنیده‌ها و دیده‌های خود تطبیق دهید.
در این زمینه از سرآشپزها هم می‌توانید مشاوره بگیرید. اکنون زمان تصمیم‌گیری نهایی رسیده است. اگر به  اندازه کافی تحقیق کردید، اقدام  به  خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنید و درنظر داشته باشید وسایلی که می‌خرید، می‌توانند بیش از 15سال عمرمفید داشته باشند و هم می‌توانند طی 2 تا 3سال اول فرسوده شوند.
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند