نوزادی که دو بار مرد

شهروند| برای یک شب امیدوار شدند و بعد از یک روز امیدشان قطع شد. پدر و مادری که گریه نوزادشان هنگام شست‌وشو در غسالخانه قلبشان را پر از شادی و قطع‌شدن دوباره نفسش آنها را ناامید کرد. 6 ماهه بودند که به دنیا آمدند.  دو دختر اما به دلیل تولد زودهنگامشان نتوانستند دوام بیاورند. آنها را با دستگاه زنده نگه داشته بودند ولی هیچ‌کدام نتوانستند زیر همان دستگاه‌ها تاب بیاورند، نفسشان قطع شد و پزشکان گواهی فوت را صادر کردند. دوقلوهایی که نفس نمی‌کشیدند، یک شب را در کنار پدرشان و در خودرو به سر بردند و صبح فردا هنگام غسل در غسالخانه یکی از آنها زنده شد اما باز هم از بیمارستان خبر رسید که برای بار دوم جان باخته است.
صبح روز سه‌شنبه بود که اشک‌ها و ضجه‌های پدر و مادری فضای آرامستان ارومیه را پر کرده بود. آنها داشتند برای آخرین‌بار با دوقلوهای تازه به دنیا آمده‌شان وداع می‌کردند؛ نوزادانی که تنها یک روز بود که به دنیا آمده بودند اما به دلیل تولد زود هنگامشان نتوانسته بودند زیر دستگاه دوام بیاورند. آنها را در آرامستان غسل می‌دادند و پدر و مادر و بستگانشان هم اشک می‌ریختند. ناگهان صدای گریه نوزاد همه را شوکه کرد. هیچ‌کس باور نمی‌کرد اما صدا از یکی از همان نوزادهایی بود که داخل غسالخانه شسته می‌شد. خیلی عجیب بود، نوزادی که یک شب قبل جواز مرگش از سوی پزشکان بیمارستان صادر شده بود، حالا داشت گریه می‌کرد. پدر و مادرش در میان اشک‌هایشان می‌خندیدند، کودکشان زنده شده بود. آنها بلافاصله دخترشان را به بیمارستان رساندند و یکی دیگر از دوقلو‌ها هم تشییع و دفن شد. پدر و مادر دوقلوها نمی‌دانستند برای نوزاد مرده‌شان اشک بریزند یا برای زنده‌ماندن نوزاد دیگرشان خوشحال باشند. تا اینکه خبر ناامید‌کننده از بیمارستان رسید. این نوزاد برای بار دوم نتوانست دوام بیاورد و درنهایت دوباره جان باخت.
عابدینی، مدیرکل آرامستان‌های شهر ارومیه، درباره این اتفاق به خبرنگار «شهروند» گفت: «این نوزاد روز قبلش فوت کرده و جواز دفنش صادر شده بود. بر اساس نظر پزشک معالج، این نوزاد همه علایم حیاتی خود را از دست داده بود و  پزشک بیمارستان نیز فوت این نوزاد را تأیید کرده بود. همان شب پدرشان هر دو نوزاد را یک شب در خودروی خود نگهداری کرد و صبح آنها را برای اجرای مراسم به آرامستان آورد. نوزاد در غسالخانه زنده شد و او را به بیمارستان رساندند و داخل دستگاه گذاشتند. اما دوباره صبح چهارشنبه خبر رسید که این نوزاد فوت کرده است؛ یعنی او برای بار دوم جان خود را از دست داد.»
سایر اخبار این روزنامه
هوشمندانه، مقتدرانه و دیپلماتیک لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید آزاده نامداری خداحافظی کرد آخرین بدرقه «طاها» در روستای اذان بیا به چیز دیگری فکر نکنیم 5 جنجال بزرگ قضاوت‌های فغانی در دربی استقلال می‌برد یا پرسپولیس؟ احتمال برگزاری رفراندوم دوم درباره برگزیت استارت پروژه حذف نامدارهای والیبال ممنوع ‌التیزرها! آزار دختر 18 ساله کنکوری دوربرگردان ستاره‌ها از اروپا به ایران! مردم: بعد از اشکنه دلمون به املت خوش بود انگلیس در انتظار بحران سیاسی ناشی از کاهش سن امید به زندگی بزرگترین دایناسور جهان در آرژانتین کمی منصفانه‌تر بکوبید نوزادی که دو بار مرد امدادگری در وضعیت قرمز خلبان‌ عراقی با گریه می‌گفت شرمنده‌ام بعید است دونالد ترامپ خنده حضار را ببخشد مسأله عجیب «لاستیک» راهنمایی خرید تجهیزات فست‌فود و آشپزخانه چرا رب گوجه ‌فرنگی هم شورش کرد؟ هیچ دانش‌آموزی با ماجرای «مدرسه معین» شوخی نمی‌کند